Een huisstijl bestaat uit veel meer dan alleen een logo. Lettertype, kleuren, vaste verhoudingen in formaat, vorm en contrast en papier- en materiaalkeuze horen er ook bij. Daarnaast de keuze van de fotografie is een onderdeel. Samen zorgen ze voor een eenduidige uitstraling van onze organisatie. Het kost discipline en vasthoudenheid om ervoor te zorgen dat iedereen zijn producten op dezelfde manier maakt. Daarbij is het nodig om je eigen smaak en voorkeuren aan de kant te zetten.
Wil je ons logo downloaden of wil je weten hoe je het logo moet toevoegen?
> Naar de downloadpagina van de VluchtelingenWerk logo's
> Naar de downloadpagina van de logo's van CBF, ANBI en de Nationale Postcode Loterij
Ben je van plan iets (te laten) vormgeven? Bijvoorbeeld een folder of flyer? Eenvoudig drukwerk of een digitaal foldertje kan iedereen zelf maken op de website Docufiller (zie hieronder). Afgezien van drukkosten kost dit dus alleen maar tijd. En het eindresultaat ziet er prima uit! Heb je een ingewikkelder product zoals een grote folder met veel tekst, een projectvoorstel of een jaarverslag? Dan is het raadzaam om je product te laten vormgeven door een vormgever of DTP'er.
Ook hoe wij fotografie inzetten, is onderdeel van onze huisstijl en draagt bij aan een sterk merk. We willen dat onze foto's aansprekend zijn en goed ons werk laten zien. Door eenduidigheid in de uitstraling van onze foto's dragen deze bij aan de herkenbaarheid van ons merk. Hiervoor volgen een aantal richtlijnen: